Які бувають структури протектора шин

11 августа 2022 г.


 

Симетричний малюнок

Підходить для легкових шин, але не для високоефективного використання. Ця конструкція має суцільні ребра або незалежні блоки по всій поверхні, а обидві половини шини мають однаковий малюнок.
Ці шини тихі, довговічні та економічні. Хоча такий візерунок забезпечує стійке зчеплення на сухій дорозі, він не буде таким ефективним у вологих умовах, як інші.

Направлений малюнок

Призначений для кочення вперед лише в одному напрямку. Шина має бічні канавки, які стикаються посередині протектора, нагадуючи форму наконечника стріли. V-подібні канавки більш здатні протистояти калюжам та воді на дорозі на високих швидкостях.
Додаткове зчеплення такого протектора забезпечує чудову керованість на снігу або бруді. З цієї причини хороша всесезонна або зимова шина з великою ймовірністю, матиме направлений малюнок протектора. Додаткове зчеплення, також корисне для високопродуктивних шин на високоефективних автомобілях.
Такі шини можна переставляти дуже обмежено – наприклад, з передньої частини автомобіля на задню. Можна відстежувати правильну орієнтацію за допомогою стрілочного індикатора, надрукованого на боковій стінці шини, що вказує потрібний напрямок руху.

Асиметричний малюнок

Ця шина має дві окремі конструкції протектора, одну на внутрішній половині та іншу – на зовнішній.
Внутрішня протекторна покришка відповідає за витіснення води та захист від аквапланерінга. Зовнішня сторона має жорсткі блоки, що забезпечує високе зчеплення під час поворотів та руху по сухих поверхнях, а також знижує рівень шуму. Ця комбінація функцій робить асиметричні шини особливо популярними для надвисокопродуктивних автомобілей.
Однак, тут також потрібно бути обережним при ротації. Адже є варіанти вертикального обертання між передніми та тильними сторонами. Індикатори на боковині допоможуть правильно встановити шину.